Jeugdafdeling Archief

marius-voshart-hart-van-nederland-27-11-2013.large.jpg
Woensdag 27 november 2013
was Marius Voshart te zien in de vroege editie van Hart van Nederland.
Dit naar aanleiding van de presentatie van de eerste postzegel van
Koning Willem Alexander.
Link Uitzending Gemist:

Zaterdag 9 maart 2013 reden wij s'morgens om half negen naar Arnhem om daar de dag van de jeugd filatelie te vieren. Het werd gehouden in Burgers Zoo.
Het goot bakken uit de hemel en we vroegen ons af of het wel leuk zou zijn op deze manier. De Dierentuin bestaat 100 jaar en het was er echt feest. Het stukje van de auto naar de dierentuin daar werden we al behoorlijk
nat van. De anderen waren er nog niet dus gelukkig konden we even schuilen onder het afdak.
We hadden 6 kinderen bij ons. We werden ontvangen in het Restaurant van de dierentuin. JFN stond daar opgesteld er was een 5 cent hoek en de kaders stonden opgesteld van onze jeugdigen. Harm had een halve kader met wilde jonge dieren gemaakt speciaal voor het 100 jarig bestaan van Burgers Zoo. Hij heeft dit prima gedaan want hij won er de 2e prijs mee ! Een mooi album. Ook stonden de 24 bladen van Marius over de boerderij er en de halve kader van Harm over vervoer. Dit is allemaal door de jury bekeken en door commentaar voorzien, hier en daar nog wat verbeter
puntjes. Alle kinderen hadden erg hun best gedaan !
Gelukkig was er een speurtocht uitgezet binnen in de dieren tuin. Erg leuk en echt complimenten voor Burgers Zoo, op het laatste moment een programma omzetten valt toch niet altijd mee, en naar buiten was gewoon geen optie !
Er konden punten mee verdiend worden en daar mochten de kinderen postzegls voor uitzoeken.
We hebben samen met de kinderen een erg leuke dag gehad ! Ze zijn erg verwend met het velletje over de Dierentuin ,een boekje, zegels en Harm zijn prijs !
Corrie Schoonhoven.

Vandaag - 24 november 2012 - was dan de dag. Ik zou te horen krijgen of ik de Dutch Collector Award gewonnen had. Ik ging samen met mijn moeder, Adrie van de Veer en Bert. Bert reed ons naar de Jaarbeurs in Utrecht. Gelukkig had ik 4 vrijkaarten gekregen en een parkeerkaart, zodat deze dag ons bijna niks kostte. Toen we er aankwamen, gingen we meteen naar de stand van het blad Verzamelen, die deze prijs organiseerde. Toen we ons daar gemeld hadden, kregen we wat te drinken aangeboden, en wat te
eten. We waren nog een klein uurtje te vroeg, dus ging ik samen met mijn moeder een rondje lopen op de beurs. Toen het half 2 was moesten we op het podium komen, en werden we geinterviewd door Jacques d'Ancona. Ik was genomineerd voor de Dutch Collector Award voor
jongens onder de 18 jaar. Ik was samen genomineerd met een jongen die vuurtorens verzamelde, en een jongen die bankbiljetten en munten verzamelde. En uiteindelijk heeft de jongen met de bankbiljetten en munten gewonnen. Maar ik heb een leuke dag gehad, en zoals Jacques d'Ancona zei: Er zijn hier geen verliezers.
Groetjes, Marius Voshart

Interview met Marius Voshart in het AD Groene Hart

Clubnieuws Archief

Jeugdleden Marius Voshart en Harm Corbijn zullen op de POSTEX 2012 aanwezig zijn met 2 kaders van Marius en een 1/2 kader van Harm.